Jak na pohodový a dlouhý spánek

Spani

Spánek je důležitý nejen pro naši pohodu a štěstí, ale také pro naše zdravý. Dostatečné množství spánku působí pozitivně na naši psychiku a rozpoložení. Spousta lidí má ovšem problémy s dlouhým spánkem a usínáním. Jak tedy „jít naproti“ kvalitnímu spánku?

  • Nepijte kofein po 19:00. Experti na zdravý a kvalitní spánek říkají, že pití kofeinu, především silné kávy nám spánek rozhodně neulehčí ba naopak. Nepijte tedy kafe po 7 hodině nebo se řiďte pravidlem nepít silnou kávu minimálně 3 hodiny před spánkem.
  • Dostatek pohybu. Jít ven na procházku, vyčistit si hlavu, jít si zasportovat. To vše má veliký vliv na kvalitu a kvantitu našeho spánku, ale nenechte se mýlit. Takový pohyb působí velice příznivě i na naše štěstí a pohodu. Po celodenním pracovním stresu nám pohyb a sport pomůžou zapomenout na všední starosti, ale také unaví tělo, což je vhodné pro kvalitní spánek.
  • Nejezte minimálně 3 hodiny před spánkem a to především cukry. Ty působí negativně na kvalitu spánku, protože cukry vám zvýší hladinu cukrů v krvi.
  • Zkuste spát bez světel a blikajících světýlek z TV a podobných zařízení. Každý takový jev, může vyvolat poruchy v cyklu spánku a spánek nemusí již být tak kvalitní. Možná to ani nepostřehnete, ale náš mozek vnímá určitou částí i ve spánku. I proto mnoho lidí používá tzv. „škrabošky„, kterými si přikryje oči před spánkem, mozek tak nemusí vnímat světelné jevy a váš spánek probíhá kvalitně a bez rušení. Pokud nemáte možnost zakoupit „škrabošku“ doporučujeme vypínat veškeré spotřebiče, které vyzařují nějaký druh světla.

Zabývejte se těmito kroky, zkuste je pomalu do své rytmu života zavést a můžete si být jisti, že vás spánek bude delší, kvalitnější a bez zbytečného probouzení.

Reklama
microbar
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply